هزینه درمان کیست مویی با لیزر در تهران(با بیمه1402) 

هزینه درمان کیست مویی با لیزر چقدر است

💰 هزینه درمان کیست مویی با لیزر در تهران در حال حاضر (سال 1402)، بر اساس مصوبه وزارت بهداشت از 5 میلیون تومان شروع شده و تا 10 میلیون تومان متغیر می باشد.

این اختلاف قیمت به دلیل شدت علائم و اندازه کیست می باشد. فردی که به کیست مویی مبتلا می شود در مرحله اول به قیمت عمل و هزینه درمان آن فکر می کند و همین موضوع باعث می شود به سمت روش های سنتی جراحی رفته یا درمان را به تعویق بیندازد.

هزینه عمل کیست مویی چگونه تعیین می شود؟

برای تعیین دقیق قیمت و هزینه درمان کیست مویی با لیزر، بیمار باید توسط دکتر کیست مویی ویزیت و معاینه شود. موارد زیر در تعیین هزینه عمل کیست مویی با لیزر تاثیرگذار است:

  • تعداد کیست
  • اندازه و عمق کیست
  • شدت علائم و حال عمومی بیمار
  • نوع کلینیکی که به آن مراجعه می کنید.
  • آیا کیست ها عفونی شده اند یا نه
  • آیا جراح دستمزد اضافه هم دارد یا نه

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های شایع نشیمنگاهی می باشد که دلیل مشخصی برای آن ثبت نشده است اما مواردی مثل پرمویی، چاقی و اضافه وزن، بی تحرکی و نشستن طولانی مدت، موجب برگشت مو به زیر پوست و تشکیل کیست حاوی عفونت و موهای زائد می شود.

برای همین این بیماری در میان رانندگان که ساعات طولانی می نشینند، بیشتر شایع است.

روش های درمانی متنوعی از جراحی و یا لیزر برای کیست مویی وجود دارد که هدف تمامی این روش ها خارج کردن غده مویی زیر پوست می باشد.
در میان این روش ها، لیزر کیست مویی بهترین نتیجه را داشته و مزایای زیر را دارد:

  • درمان سرپایی با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی
  • نقاهت بعد از عمل کیست مویی طولانی نیست
  • بیماری بازگشت یا عود مجدد ندارد
  • بعد از عمل با لیزر، جای زخم و اسکار روی پوست باقی نمی ماند.

هزینه جراحی کیست مویی چقدر است

عمل جراحی کیست مویی که به دو شکل باز و بسته انجام می شود، هر کدام هزینه متفاوتی دارد.
بیمه تامین اجتماعی هزینه عمل باز کیست مویی را که به همراه بیهوشی و بستری شدن بیمار در بیمارستان است می پردازد، اما به عوارض آن و احتمال عود و عفونت بعد از عمل، به هیچ عنوان نمی ارزد.

❌پس به خاطر داشته باشید برای مسائل مالی با جان و سلامتی خود شوخی نکنید.

همچنین هزینه های جانبی این روش مثل هزینه پانسمان جراحی باز کیست مویی که بسیار گران است هم با خود بیمار می باشد. به همین دلیل همیشه به درمان با روش بسته و لیزر توصیه می شود.

هزینه عمل کیست مویی در بیمارستان دولتی بیشتر است یا هزینه عمل کیست مویی با لیزر؟

بیمارستان ها خصوصاً بیمارستان های دولتی، معمولاً مجهز به دستگاه های لیزر برای درمان کیست مویی نیستند و عمل جراحی به شکل سنتی و با تیغ جراحی انجام می شود.
در نگاه اول ممکن است هزینه جراحی کیست مویی در بیمارستان دولتی به نظر شما ارزان تر از هزینه لیزر کیست مویی باشد، اما عمل در بیمارستان شامل هزینه های جانبی زیر می باشد:

  • هزینه داروی بیهوشی (به جز هزینه جانی و عوارض آن بر بدن)
  • هزینه اتاق عمل
  • هزینه بستری شدن در بیمارستان که معمولاً 2 یا 3 روز قبل و بعد عمل لازم است بستری شوید.
  • هزینه پانسمان زخم و تعویض آن
  • هزینه دوران نقاهت طولانی مدت عمل جراحی که فرد را از کار و زندگی می اندازد

در صورتی که هزینه لیزر کیست مویی ممکن است در نگاه اول کمی بیشتر از جراحی باشد اما در کل به صرفه تر بوده و زیر یک ساعت به صورت سرپایی انجام شده و فرد بعد از عمل به خانه رفته و نهایتاً بعد از یک روز استراحت می تواند به کارهای روزمره اش رسیدگی کند.

هزینه عمل کیست مویی با لیزر تحت پوشش بیمه است؟

اگر برای درمان و جراحی کیست مویی در بیمارستان اقدام کنید هزینه های درمان تحت پوشش بیمه می باشد اما برای هزینه لیزر کیست مویی بیمه تامین اجتماعی هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند و تنها بعضی از بیمه های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه درمان را متقبل شوند که باید با توجه به بیمه و دفترچه خود از شعبه بیمه بپرسید.

به طور کلی بیمه تامین اجتماعی، هزینه عمل های سرپایی که کمتر از 6 ساعت طول می کشد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد را تحت پوشش ندارد.

با این وجود نباید اینطور نتیجه بگیرید که بخاطر هزینه جراحی با بیمه، عمل سنتی را انتخاب کنید. چرا که بیش از نیمی از بیمارانی که برای لیزر کیست مویی به ونک لیزر مراجعه می کنند، قبلاً یک بار عمل جراحی کیست مویی را انجام داده و مجدد برای درمان با لیزر می خواهند اقدام کنند و این به معنی پرداخت چند باره هزینه درمان برای بیمار است.

سوالات متداول درباره هزینه درمان کیست مویی با لیزر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا