هزینه لیزر زگیل تناسلی(co2)+ قیمت کرایو{تعرفه بیمه}

هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر است

💰 هزینه لیزر زگیل تناسلی بر اساس تعرفه وزارت بهداشت سال 1402: از هر یک دونه زگیل 300 الی 600 هزار تومان می باشد و بر اساس تعداد، اندازه و نوع کلینیک متغیر می باشد.

ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی اصلی ترین عامل ایجاد زگیل تناسلی در مردان و زنان می باشد. بیش از 90% موارد ابتلا از راه رابطه جنسی بوده است. تزریق واکسن زگیل تناسلی قبل از شروع فعالیت های جنسی یک راهکار خوب برای در امان ماندن از این ویروس خبیث می باشد.

اما آیا این زگیل ها درمان می شوند؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و برداشتن زگیل با لیزر در حال حاضر به عنوان بهترین روش درمان شناخته می شود.

در واقع برای نابودی و پاکسازی ویروس hpv از بدن تا به حال هیچ درمانی کشف نشده اما می توان زائده های زگیل را با کرایوتراپی یا فریز کردن و لیزر از روی پوست برداشت.

هزینه درمان زگیل تناسلی با توجه به انتخاب روش درمانی (لیزرco2،کرایو،جراحی) متفاوت است و شرایط بیمه نیز برای پوشش دادن هریک از این روش ها فرق می کند.

قیمت لیزر زگیل تناسلی

قیمت لیزر زگیل تناسلی

برخی برای فرار از هزینه لیزر زگیل تناسلی از روش های خانگی برای درمان زگیل مثل استفاده از سرکه سیب و پماد و دارو استفاده می کنند که به هیچ عنوان درمان دائمی نبوده و اصلاً باعث از بین رفتن زگیل ها از روی پوست نمی شود.

هزینه لیزر co2 برای زگیل تناسلی با توجه به موارد زیر تعیین می شود:

  • تعداد و اندازه زگیل ها
  • محل قرارگیری زگیل ها ( زگیل داخل مقعد و یا داخل واژن هزینه بیشتری دارد)
  • زگیل های کوچک و مسطح معمولاً هزینه کمتری نسبت به زگیل های گل کلمی یا خوشه ای دارند.
  • کلینیکی که برای درمان انتخاب می کنید در چه منطقه ای واقع شده

به همین دلیل گفته می شود برای تعیین قیمت دقیق برداشتن زگیل با لیزر ابتدا باید توسط دکتر زگیل تناسلی در کلینیک معاینه و ویزیت شوید.

هزینه فریز، قیمت کرایو و مقایسه با هزینه لیزر زگیل تناسلی

هزینه کرایو و فریز به دلیل نیاز به انجام در چندین جلسه و تکرار درمان بیشتر از هزینه لیزر زگیل تناسلی می باشد. هزینه حدودی درمان هر یک عدد زگیل با کرایوتراپی تقریباً 300 هزار تومان می باشد.

برای درمان زگیل تناسلی با لیزر فرقی ندارد که چه تعداد زگیل دارید تمامی زائده ها در یک جلسه با لیزر برداشته می شود و اشعه لیزر زگیل را از ریشه می سوزاند.

در حالی که کرایو و فریز زگیل با نیتروژن مایع، فقط به شکل سطحی زگیل ها را از بین می برد.

برخی از زگیل های داخل مقعدی، زگیل های داخل واژن یا نزدیک دهانه رحم که خطر بیشتری هم دارند با چشم قابل دیدن نیستند و بهتر است برای تشخیص آن حتماً به دکتر زگیل تناسلی در ونک لیزر مراجعه کنید.

هزینه جراحی زگیل تناسلی

به طور کلی عمل جراحی برای هر بیماری ای، با بستری شدن در بیمارستان، دریافت داروی بیهوشی و هزینه های جانبی دیگر حتی با بیمه همراه است.
جراحی زگیل تناسلی یا همان الکتروکوتر که زگیل ها را برش میدهد، موفقیت روش لیزر را نداشته و با برگشت و عود زگیل ها همراه است.

همچنین به دلیل بریدن ضایعه ها در روش جراحی ممکن است ویروس پخش شده و باعث انتقال زگیل به جاهای دیگر از بدن هم شود.

آیا بیمه هزینه لیزر زگیل تناسلی را پوشش می دهد؟

بیمه تامین اجتماعی هزینه عمل های سرپایی و بدون بستری که زیر 6 ساعت طول می کشد را تقبل نمی کند. اما برخی از بیمه های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه لیزر زگیل تناسلی را پوشش بدهند که هر شعبه ای درصد متفاوتی دارد.
بهتر است با شعبه بیمه خود مشورت نمایید و در صورت تایید از پزشک یا دکتر زگیل تناسلی نامه بگیرید.

سوالات متداول درباره هزینه لیزر زگیل تناسلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا