هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است+ قیمت جراحی*1402*

هزینه عمل فیستول با لیزر چقدر است

💵 هزینه درمان فیستول با لیزر و قیمت عمل جراحی لیزر فیستول در *سال 1402* بر طبق نرخ و تعرفه ای که تعریف شده از 5 میلیون تومان به بالا شروع می شود.

با توجه به شدت فیستول و میزان درگیری آن در بدن، تعداد کانال های عفونی شده و نوع کلینیک و پزشک جراح فیستول که برای درمان انتخاب می کنید این هزینه میتواند متغیر باشد.در نتیجه برای تعیین هزینه دقیق و مشخص ابتدا باید بیمار توسط پزشک ویزیت و معاینه شود.

برای مشاوره و اطلاع از هزینه درمان فیستول با لیزر در ونک لیزر تماس بگیرید:

همانگونه که هزینه درمان فیستول با لیزر در بیمارستان های خصوصی از دولتی بیشتر است (به دلیل امکانات و رسیدگی بیشتر) هزینه درمان در کلینیک ها نیز متغیر می باشد اما نرخ بالا حداقل قیمتی است که از طرف سازمان بهداشت تایید شده است.

فیستول از جمله بیماری های پیچیده ای می باشد که هیچ راه خانگی برای درمان ندارد و فرد مبتلا باید یا عمل جراحی فیستول و یا لیزر را برای درمان انتخاب کند.
با توجه به عوارض جراحی به شکل سنتی، نقاهت طولانی بعد از عمل و احتمال عود مجدد فیستول در این روش، درمان با لیزر با کمترین عوارض و بدون درد و خونریزی توصیه می شود.

هزینه عمل فیستول مقعدی چقدر است؟

هزینه عمل و قیمت لیزر فیستول از دغدغه های اصلی مبتلایان به این بیماری می باشد و از آنجایی که گمان می کنند هزینه درمان فیستول با لیزر بسیار بالاست، عمل جراحی سنتی را با وجود عوارض و درد زیادی که دارد برای درمان انتخاب می کنند.

برخی از بیماران نیز سعی می کنند فیستول را در خانه درمان کنند که امکان پذیر نیست و در برخی موارد موجب تحریک و تشدید بیماری هم می شود.

برای کاهش “هزینه درمان فیستول“، پس از اینکه متوجه علائم فیستول شدید حتماً برای درمان اقدام کنید. چرا که با گذشت زمان و پیشرفت بیماری و بیشتر شدن تعداد کانال های درگیر، هزینه درمان و عمل هم بیشتر خواهد شد.

لیزر فیستول بهترین روش درمان قطعی این بیماری می باشد که خطرات و عوارض عمل جراحی با تیغ را نداشته و بدون درد و خونریزی به شکل سرپایی در مطب قابل انجام است.

مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه دقیق عمل لیزر فیستول: 02188856845 📞

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی و دولتی چقدر است؟

به طور کلی عمل فیستول در بیمارستان ها به شکل سنتی انجام شده و در حال حاضر فعلاً بیمارستانی مجهز به دستگاه لیزر برای عمل فیستول نمی باشد. پس برای عمل فیستول با لیزر باید به کلینیک های خصوصی مراجعه کنید.

💡 اما آن دسته از بیمارانی که گمان میکنند “هزینه جراحی فیستول در بیمارستان” کمتر و مقرون به صرفه تر است باید بدانند که هزینه عمل فیستول در بیمارستان نیز از 4 میلیون تومان شروع شده و علاوه بر آن هزینه های زیر را هم در بر می گیرد:

  • عمل جراحی فیستول در بیمارستان، نیاز به بیهوشی دارد و هزینه اتاق عمل، داروی بیهوشی و عوارض آن بر روی بدن را در نظر بگیرید.
  • جراحی فیستول در بیمارستان به این شکل است که با تیغ و چاقوی جراحی روی کانال فیستول برش می خورد و بعد از عمل یا روی زخم بخیه زده می شود یا اینکه باز گذاشته می شود، به جز درد زیاد، این روش هزینه های جانبی دیگری هم مثل، تعویض پانسمان و کشیدن بخیه ها و … هم دارد.
  • هنگام مراجعه به بیمارستان برای عمل فیستول این نکته را حتماً در نظر بگیرید که برای جراحی در بیمارستان های دولتی و خصوصی، حتماً باید یک یا 2 روز هم قبل عمل و هم بعد عمل در بیمارستان بستری باشید که این مورد خود باعث افزایش هزینه عمل فیستول برای بیمار خواهد شد.

با توجه به این موارد بهتر است بگوییم در نگاه اول ممکن است هزینه عمل فیستول با لیزر بیش از جراحی باشد اما عمل جراحی شامل هزینه های پنهان و جانبی زیادی است که با توجه به درد زیاد حین جراحی، نقاهت طولانی و امکان عود بیماری و هزینه درمان دوباره، می توان اینگونه نتیجه گرفت که درمان فیستول با لیزر از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه تر از جراحی برای بیمار می باشد.

عمل فیستول با لیزر بهتر است یا جراحی- مقایسه هزینه ها

هزینه عمل جراحی فیستول با لیزر

درمان فیستول با لیزر بهتر است به دلیل:

  • لیزر نیازی به بیهوشی و بستری ندارد و به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی در کلینیک انجام می شود و بیمار نهایتاً یک ساعت بعد به خانه می رود.
  • نقاهت عمل جراحی بسیار طولانی می باشد و از چند هفته تا چند ماه ادامه دارد در حالی که لیزر کمترین دوره نقاهت را داشته و نیازی نیست بیمار برای مدت طولانی در خانه در رختخواب باشد.
  • عمل فیستول با لیزر تنها یک بار انجام می شود و نتیجه قطعی دارد در صورتی که جراحی ریسک بالایی دارد، و در صورت رعایت نکردن مراقبت های دوره نقاهت:
  • احتمال بازگشت فیستول و عود مجدد، تنگی مقعد یا گشاد شدن مقعد، بی اختیاری و آسیب به عضلات اسفنکتر را دارد و برای درمان دوباره باید روش دیگری به کار گرفته شود.

موارد تاثیرگذار در هزینه لیزر فیستول مقعدی

  • تجهیزات کلینیک و دستمزد پزشک جراح فیستول
  • اندازه و محل قرار گیری فیستول
  • چه تعداد جلسه برای درمان لازم است؟
  • هزینه های مربوط به دوره نقاهت فیستول و دارو و پماد برای پیشگیری از عود مجدد فیستول

آیا هزینه درمان فیستول با لیزر تحت پوشش بیمه است؟

هزینه عمل های سرپایی مثل لیزر که کمتر از شش ساعت زمان می برد و نیازی به بستری و ماندن در بیمارستان نیست، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست و بیمه هزینه آن را پرداخت نمی کند.
اما بیمه تکمیلی ممکن است با نامه پزشک، بخشی از هزینه ها را متقبل شود که برای این مورد باید با شرکت بیمه طرف قرارداد خود مشورت نمایید.

سوالات متداول درباره هزینه درمان فیستول با لیزر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا