درمان بواسیر در طب سنتی+15 روش گیاهی

بواسیر یا هموروئید در مراحل اولیه می تواند با روش های خانگی درمان شود. یکی از درمان های خانگی هموروئید استفاده از درمان های گیاهی با استفاده از فندق جادوگر، روغن نارگیل، پیاز، سیر و.. می باشد. استفاده از درمان های گیاهی برای بواسیر معمولا بی خطر بوده و در عین حال موثر واقع می شود. در این مقاله از ونک لیزر با ما همراه باشید تا با 15 درمان گیاهی بواسیر و روش استفاده از آنها آشنا شوید.

1- فندق جادوگر

فندق جادوگر می تواند علائم بواسیر از جمله خارش، تورم و درد را کاهش دهد. برای استفاده از این روش بهتر است که ابتدا مقداری از آن را روی پنبه قرار دهید و سپس روی بواسیر بمالید. از ترکیب فندق جادوگر با الکل خودداری کنید زیرا باعث تحریک و خشک شدن بواسیر می شود.

2- روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند تحریک و تورم ناشی از هموروئید را کاهش دهد. همچنین ممکن است به میل خاراندن توده های بواسیر نیز کمک کند.

3- آلوئه ورا

طبق تحقیقات انجام شده گیاه آلوئه ورا اثر ضد التهابی دارد و می تواند به بهبود زخم های بدن کمک کند. از مصرف آلوئه ورا هایی که دارای افزودنی و نگهدارنده هستند خودداری کنید زیر می توانند علائم را بدتر کنند. از آلوئه ورا برای تسکین تورم، خارش، سوزش و درد بواسیر استفاده می شود.

4- سیر و درمان بواسیر

مصرف سیر در درمان بواسیر بسیار موثر است. سیر یک ضد التهاب قوی، آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی است. که می تواند التهاب ناشی از هموروئید را از بین ببرد و اندازه رگ های خونی هموروئید را کاهش دهد. برای درمان بواسیر می توانید سیر را به روش های متفاوتی مصرف کنید : 

  • 2 حبه سیر خام را همراه با شیر در شب مصرف کنید
  • به عنوان شیاف در مقعد قرار دهید
  • سیر را له کرده و روی هموروئید بمالید

5- روغن زیتون

روغن زیتون حاوی فلاونوئیدهای متفاوتی می باشد و مطالعات نشان داده اند که می تواند به درمان بواسیر کمک کند. استفاده از روغن زیتون به همراه عسل می تواند به درمان هموروئید کمک کند و کاملا بی خطر است.

6- سرکه سیب

یکی دیگر از درمان های گیاهی برای بواسیر استفاده از سرکه سیب می باشد. ادعا می شود که سرکه سیب یک درمان سریع و فوری برای درد و خارش بواسیر است اما هیچ مدرک علمی این مسئله را تایید نمی کند. قبل از استفاده از سرکه سیب برای هموروئید باید این نکته را در نظر داشت که سرکه سیب ممکن است باعث تحریک و سوختگی بیشتر توده های هموروئید شود.

7- زردچوبه 

زردچوبه خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد. گفته می شود که استفاده از زردچوبه می تواند التهاب بواسیر را کاهش دهد. برای مصرف آن می توانید زردچوبه را با آب مخلوط کرده و روی بواسیر بمالید. ترکیب زردچوبه با آلوئه ورا می تواند بیشتر تاثیرگذار باشد.

8- بابونه

تحقیقات نشان می دهند که گیاه بابونه دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند التهاب بواسیر را کاهش دهد و به بازسازی سلول های پوستی آسیب دیده کمک کند.

9- گیاه کوله خاس

یکی از موثر ترین درمان های گیاهی بواسیر استفاده از گیاه کوله خاس می باشد. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و علاوه بر این به کاهش تورم و در بواسیر بسیار کمک می کند.

10- شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی دارای خواص ضد التهابی می باشد و می تواند باعث کاهش تورم و التهاب رگ های هموروئیدی شود. گفته می شود که شاه بلوط هندی به خونریزی های خفیف نیز کمک می کند.

11- گیاه ریشه سنگ

گیاه ریشه سنگ دارای دو ماده ساپونین و فلاونوئید می باشد که در درمان بواسیر موثر هستند. برای استفاده از این گیاه باید عصاره آن را روی بواسیر بمالید.

12- سیب زمینی

سیب زمینی حاوی مقادیر بالایی از فیبر و فلاونوئید می باشد. توصیه می شود که سیب زمینی را برای هموروئید همراه با پوست مصرف کنید زیرا بسیاری از فیبر آن در پوست قرار داد. سیب زمینی درد هموروئید را متوقف می کند و به کنترل خونریزی هموروئید کمک می کند. خوردن یک سیب زمینی با معده خالی در روز به درمان هموروئید بسیار کمک می کند.

13- چای سبز

چای سبز حاوی اسید تانیک می باشد. این اسید به به کنترل خونریزی ناشی از هموروئید کمک می کند و همچنین باعث کم شدن تورم توده های هموروئیدی می شود.

14- گل همیشه بهار

گل همیشه بهار نیز خواص ضد التهابی دارد و به تسکین سوزش بواسیر کمک می کند. این گل برای سایر بیماری های مقعدی مانند شقاق نیز مفید است. ترکیب همیشه بهار با آب و  استفاده آن به کاهش علائم هموروئید کمک می کند. همچنین پماد همیشه بهار نیز در بازار وجود دارد که می تواند به درمان بواسیر کمک کند.

15- پیاز

پیاز یکی از در دسترس ترین موارد و موثرترین آنها برای درمان بواسیر می باشد. پیاز خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و علاوه بر این به بهبود هضم و کاهش علائم بواسیر کمک می کند.

نتیجه گیری

در انتها در نظر داشته باشید که اغلب این موارد برای درمان بواسیر هایی که در مراحل اولیه قرار دارند موثر واقع می شوند. در بواسیر های حاد و شدید تر حتما باید از مداخلات پزشکی مانند لیزر بواسیر استفاده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا